תקציר:
מחקר זה בוחן את השפעת השימוש בעדשות צבעוניות מותאמות אישית על שיפור זיהוי רגשות והבנה חברתית בקרב ילדים על הרצף האוטיסטי (ASD). במחקר השתתפו 14 ילדים בגילאי 10-14 עם ASD ו-14 ילדים בקבוצת ביקורת. המשתתפים ביצעו מטלות שכללו צפייה באינטראקציות חברתיות בצבעים שונים, כאשר הביצועים של קבוצת ה-ASD היו טובים יותר עם העדשות שבחרו לשימוש אישי. המחקר מצביע על פוטנציאל לשיפור יכולות חברתיות באמצעות עדשות צבעוניות המותאמות באופן אישי.
שימוש בעדשות צבעוניות מותאמות אישית
במחקר זה השתמשו הילדים בעדשות בצבעים מותאמים אישית שנבחרו בהתאם לנוחותם, זאת על מנת לבדוק כיצד אלו משפיעות על זיהוי רגשותוהבנה חברתית. נמצא כי עדשות עם גוונים המותאמים אישית לכל ילד, שיפרו את ביצועיהם במשימות אלו.
ההשפעה על זיהוי אינטראקציות חברתיות
תוצאות המחקר מראות שיפור מובהק ביכולת של ילדים עם ASD לזהות אינטראקציות חברתיות, מה שמרמז על פוטנציאל השימוש בעדשות צבעוניות לשיפור קוגניציה חברתית.
קישור למאמר המקורי:
כותבי המאמר:
- K. Ludlow, A. Giannadou, A. Franklin, P. M. Allen, D. R. Simmons, A. J. Wilkins.
אנשים על הספקטרום האוטיסטי (ASD) מתמודדים עם רגישות חושית, שנובעת מעומס חזותי. העומס החזותי משפיע על היכולת לעבד מידע חזותי בצורה תקינה. קושי זה יכול לבוא לידי ביטוי ברגישות יתר לאור, טשטוש או עיוות של טקסט ואובייקטים חזותיים. עבור רבים מהם, חוויות אלו יכולות להיות מתישות ולהוביל לקשיים בביצוע משימות יומיומיות כמו קריאה, כתיבה ופעילויות הדורשות ריכוז ודיוק חזותי. התאמת מסננים חזותיים אישיים, כמו משקפיים עם עדשות מסננות צבע, עשויה להקל משמעותית על הקשיים הללו ולאפשר תפקוד נוח ויעיל יותר בסביבות שונות.